Ingelas hörna

Alla inlägg under februari 2009

Av Ingela - 28 februari 2009 10:49


Utmaningen går ut på att man ska visa upp den fjärde bilden i den fjärde mappen på sin dator. Inget fusk!



Mitt bidrag blev denna (lite kul med tanke på vem som informerade mig om utmaningen ;) )


Av Ingela - 27 februari 2009 14:29


Idag har jag fått min första ordentliga lön! Så jäkla gött. Och så är det fredag till på köpet. Härligt!


Lidos har gått lite halvdant i veckan. Om man får vara gnällig så är det riktigt blött och lerigt i skogen, känns inte så motiverande precis. Just nu ser vädret strålande ut inifrån kontoret, så det kanske bli en vettig ridtur idag. Bytte täcke till det fodrade regntäcket igår för Lidos var ordentligt varm under vintertäcket (trots blåst och regn) när jag tog in honom från hagen. Sen kröp det ner till minusgrader under natten, så jag får se hur han känns när jag kommer till stallet idag. Hade det varit sol och ingen risk för regn så hade jag gärna låtit honom gå utan, för han har börjat fälla... Bra med glansigt foder i täckena i alla fall. :p

Av Ingela - 24 februari 2009 20:29

Regler:

Det här är svårare än du tror!

Varje svar måste börja med första bokstaven i ditt namn!

Alla svar måste vara riktiga, hitta inte på ord eller ljug!

Om personen som gjorde innan dig har ett namn som börjar med samma ord som ditt får du inte ge samma svar som han/hon gjort.

Du får heller inte skriva samma svar två gånger eller skriva ditt eget namn som svar!

Lycka till! (DETTA BLIR INTE LÄTT)


1. Vad heter du? Ingela

2. Ett ord på fyra bokstäver: Igen

3. Flicknamn: Inger

4. Pojknamn: Ingo

5. Yrke: Ingenjör

6. Färg: Indigo

7. Klädesplagg: Innetofflor

8. Mat: Isterband

9. Sak i badrummet: Iskall dusch *vissel*

10. Plats/stad: Istanbul

11. En orsak att vara sen: Ishalka

12. Något man skriker: Inte jag! ^^

13. Film: Indiana Jones

14. Något man dricker: Isté

15. Band: Ingmar Nordströms Orkester (Fråga inte hur jag vet det...)

16. Djur: Igel

17. Gatunamn: Isbergs gata

18. Bil: Isutzu (Med stoooor reservation för stavningen..)

19. Sång: Internationalen

20. Aktivitet med mer än en deltagare: Ishockey


Jag utmanar:

Sofia

Majk

Tessan

Av Ingela - 24 februari 2009 20:24


Igår ökades bilens mätarställning med en nolla. Bilskrutten börjar bli gammal. :p (Men den ska väl hålla ett tag till, nu när jag lagt x antal tusenlappar på service i år...)


En massa nollor

Av Ingela - 22 februari 2009 11:03


Vad har hänt sen sist? Tja, snöade en massa i fredags och jag slutade tidigare från jobb och hann med en riktigt härlig ridtur i en vit skog. Lidos var pigg som 17 och gick kanonbra både i trav och galopp. En sån ridtur som man inte vill ska ta slut.


Igår fortsatte det härliga vädret, med snö och allt. Sofia var med i stallet (hon har inte ridit Lidos sen i somras! :o ) och hon och Lidos red lite på ridbanan. De var jätteduktiga och både travade och galopperade. Skrittade ut en sväng i skogen också efteråt. Mysigt värre med massa snö överallt. Innan vi körde hem så busade vi lite med Sam också. Kastade både pinnar och snöbollar åt honom och han såg lite besviken ut när vi lade ner pinnarna och gick mot bilen. Han är så söt, vovven.


Poserar i snön

Sofia och Lidos ute i skogen


Söthästen och hans matte

Jag och Lidos i hagen


x antal pinnar senare... xD

Sam tog ut sig fullständigt med att jaga pinnar


På kvällen var kompisarna här, eftersom jag fyller år idag. :) Åt god mat och snackade en massa. Kom in på lite nostalgi från gymnasiet och sen rotade vi fram en kortlek och försökte komma ihåg spelen som var standard på rasterna i skolan. Lyckades väl lite sådär, men vi kom ihåg (eller hittade på) reglerna efterhand. :p Snöade för fullt hela kvällen och Sara fick sopa fram sin bil innan hon kunde köra hem.


Idag är det töväder (bläää...) och jag är glad att Lidos har snösulor på sig. Annars hade det nog inte gått att rida alls. Men vi ska ut en sväng i eftermiddag i alla fall. Typiskt att Sofia fick rida i den mysiga snön igår och jag får slasket idag. ^^ Men nu ska vi inte vara negativa, jag fyller ju år! :D


 Dagens första present :)

 Morgonens present: ett stativ


Av Ingela - 19 februari 2009 20:54


Det snöar! Det snöar! Det snöar! Det snöar! Det snöar! Det snöar! Det snöar!

Det snöar! Det snöar! Det snöar! Det snöar! Det snöar! Det snöar! Det snöar!




(Inte så jättemycket just nu, men jag hann inte skriva nåt när jag satt på jobbet och det vräkte ner snö utanför fönstret. Så det fick bli nu istället. :p)

Av Ingela - 17 februari 2009 21:03


Idag har jag åkt tur och retur Lödde-Billesholm för 17,60 kr. Billigt, va? :p Fick skjuts till Kävlinge imorse, betalade tåget till Teckomatorp och åkte sedan bussen gratis (kortläsaren funkade inte) till Billesholm. Min bil var på verkstaden (igen) och fick en ny kamrem och lite annat. Efter en hel dag på resande fot mellan olika byggen så körde chefen mig hem vid halv tre-tiden. åkte direkt och hämtade bilen (2587 kr fattigare...) och körde sen till stallet. Det var underbart väder med strålande sol, och om jag får bortförklara mig lite så var det säkert det som gjorde att jag glömde broddarna. Solen var riktigt härlig (men det saknades nån decimeter snö :p) men det var frusen och halt i skogen. Red barbacka mest i skritt, men hittade nåt ställe som dög för snabbare gångarter.Svinkallt blev det dock när solen gick ner och jag som glömde termobyxorna hoppade av och ledde Lidos den sista biten hem. När jag skulle släppa ut Lidos i hagen igen så kom Fallon rusande i full galopp, rätt igenom staketet. Ja inte trästaketet, utan en avspärrning som vi haft vid skjulet de senaste dagarna eftersom de gräver efter elledningar i den översta delen av hagen. Men där nere ville alltså inte Fallon stå helt själv. Tur att de hade fyllt igen diket efter grävningen i alla fall! När jag var klar med alla stallsysslor så tog Eva och jag in hästarna. Termometern visade -0,4 inne i stallet, och kallare lär det bli inatt eftersom det är stjärnklart. Hoppas det blir en lika fin dag imorgon också. 

Av Ingela - 15 februari 2009 17:23


Sov skitdåligt i natt, har bara hostat och snorat hela tiden känns det som, så när klockan var halv åtta tyckte inte jag det var lönt att försöka sova längre. Var i stallet vid nio och började med att fixa stallsysslorna. Jag var inte säker på hur mycket jag skulle orka, och mockning och mat är ju det viktigaste. Lidos och jag tog oss iväg på en barbackatur i skogen sen, men det blev bara skritt. (Jag vet, jag är klen, men jag pallade faktiskt inte mer...) Försökte hålla ett någotsånär tempo i alla fall, så pållen inte bara kunde gå och såsa. Lidos verkade lika glad för det.


Sällskap till lunch

Skönt att ta det lugnt ibland


Sen då? Tja, resten av dagen har jag suttit i en soffa och läst böcker. Det är ungefär vad min ork har räckt till idag.

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7 8
9
10 11
12
13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards