Ingelas hörna

Alla inlägg under februari 2011

Av Ingela - 27 februari 2011 18:13


Och jag har kommit ifrån "stalltjänsten" nu. Men lugnet varar inte så länge, till helgen är stallägarna borta igen och då är alla (!) djuren mina att ta hand om. Hoppas inga får får för sig att lamma då bara...


Det bara blåser hela tiden och Lidos är pigg och nervig att rida på.Men han har gått kanonfint de senaste dagarna ändå. Har galopperat med sidepull till och med! Idag har vi ridit paintballrundan och när vi kom till en sträcka där vi brukar galoppera (men har skrittat måååånga gånger sen pållen blev skadad) så fattade han galopp nästan självmant idag. Det blir ju inga långa sträckor än, men det kommer! Har börjat lite med volter och böjda spår också, men vi skyndar långsamt.  


Igår var Sara, Karro och Marie hemma hos mig på lite middag och spelkväll. Alltid trevligt!

Av Ingela - 22 februari 2011 21:25


Födelsedagen började med en väckarklocka som ringde för att hästarna skulle morgonfodras, så det var bara att ge sig ut i snö och blåst. Passade på att rida en sväng när jag ändå var i stallet och inne i skogen var det riktigt mysigt. Snöflingorna singlade nästan rakt ner när vinden inte fick tag i dem. Lidos var lite sprallig och han fick ingen galopp idag. Det räckte att han låg på i traven. På eftermiddagen var jag och mamma ute och promenerade en sväng just när det snöade som mest och efter en fika hemma hos mamma och pappa så var det dags att plocka in hästarna igen. Det blir många turer till stallet när stallägarna är bortresta. Nu ikväll har mamma och pappa varit här och ätit kladdkaka. Passade på att spela spelet som jag fick i julklapp (eller köpte för julklappspengarna) och mitt i alltihopa så dök Thomas upp också. Han fick också en bit kladdkaka.  


Ingen överdrivet livlig födelsedag som ni hör, men helt okej. Imorgon blir det bokrea för hela slanten. DÅ kan vi prata livligt!


Lucas hjälper till att packa upp

Lucas hjälpte mig med paketen i lördags



Å, vilken mjuk filt!



Silver tyckte blomman var fin

Silver tyckte det var tråkiga presenter


Tack till alla som hört av sig, både med telefon, sms och facebook.


Och ett stort grattis till Alex, som också fyller år idag!   

Av Ingela - 20 februari 2011 12:54


Efter en seg vecka på jobb så var det skönt att lördagen bjöd på födelsedagsfirande för mig. Innan firandet lyckades jag dock med konststycket att bränna min hand på spisen. Skulle känna om spisplattan svalnat, men hade visst glömt att stänga av den... Blev lite lätt handikappad under resten av dagen. Kylsprayen från Apoteket tog dock bort den mesta av smärtan. Så länge jag inte använde handen.


Första gästerna (syrran och hennes familj) dök upp vid 10-tiden och när även bror, faster, mormor och morbror med familj anlänt så blev det köttfärspaj med sallad och vitlöksbröd. Gott! Efteråt körde Netta, Stefan och barnen hem för att sova middag och när andra syrran hade jobbat klart så kom hon, Micke och Sanna lagom till äpplepajen serverades. Det var ingen dag som man behövde gå hungrig direkt. En hel del trevliga presenter blev det också, nästan allting hämtat från min önskelista. Eller vad sägs om vattenkokare, reseguide till Skottland, böcker och en härligt fluffig fleecefilt? Blommor fick jag också, så det var helt onödigt att jag köpte nya blommor själv i onsdags. Får möblera om i mina fönster så jag får plats med alla växter nu. Efter att pappa och jag tagit in hästarna (stallägarna har åkt på sportlovssemester) och vi sen ätit kvällsmat så fick Marie och jag nån timme att sjunga på och efter en härligt varm kopp med te så var det rätt skönt att pusta ut lite.


Lidos fick vila igår, det var tillräckligt avancerat att nocka två boxar med en bränd hand. Idag kändes handen bättre, svider lite när jag knyter den bara, så idag har vi varit ute en sväng i skogen. Gav hästarna halv frukost och resten efter att jag och Lidos varit ute. Strålande solsken och kallt, men härligt!


Nya växter :)

Lite nya blommor i köket

Av Ingela - 15 februari 2011 21:02


Efter en sådär kul dag på jobb så fick jag äntligen hämtat ut min lilla bil från verkstaden. Lämnade den igår morse och tanken var att den skulle vara klar på kvällen. Men se, det var den inte. Då stod den fortfarande i bitar på verstadsgolvet... Kunde hämta ut den strax innan kl 17 idag. Den gick att köra med som vanligt (fast både koppling och växelspak var mycket mjukare än tidigare) så uppenbarligen har de fått ihop den igen i alla fall. Förhoppningsvis läcker den inte olja längre heller.  


Körde raka vägen hem och hämtade mina teckningar för att hänga upp dem på galleriet på Lödde Centrum. Hade fått ihop ett antal teckningar och de fyllde faktiskt lokalen ganska lagom. Carin Persson kom förbi precis när alla tavlor var upphängda, så hon blev den första officiella besökaren. Jag velade länge om jag skulle sätta en "såld"-markering på min Lidosteckning, eller om jag ska sälja den om nån vill ha. Slutade (för tillfället i alla fall) med att den fortfarande är säljbar. Den enda som är markerad som såld är Mikaelas Faddi. Kan ju inte sälja nåt som inte är mitt längre. Men tack Mickis för att jag får låna honom!


Så, har ni vägarna förbi så titta gärna in på Lödde Centrum. Jag är nog inte där personligen så ofta, men man vet aldrig.  





Andra väggen

Av Ingela - 13 februari 2011 18:56


Typiskt att man missar ridningen hela den veckan som det är plusgrader, och när man väl har tid att rida så har det frusit igen. Inte så mycket ius (tack och lov) men hårt och knaggligt i skogen. Travade lite igår på ängen (som var mindre knagglig) och Lidos gick kanon! Idag fick pållen vila igen, det blev alldeles för svårt att hinna med tvätt, handlande och födelsedagsfirande hos Marie samtidigt. Skulle behövt nån extra timme för att hinna med allt. Tror inte Lidos misstyckte dock.


Igår inventerade jag mina teckningar inför utställningen på Lödde Centrum som börjar på tisdag. Några av bilderna blir samma som var på bibblan förra året, men för att det inte ska bli exakt samma så har jag ritat några nya och letat fram några gamla att ha med också. Hoppas det räcker. Detta blir den sista som jag hinner rita i alla fall:


Av Ingela - 11 februari 2011 08:00


Igår började körövningarna och det var riktigt roligt att komma igång igen! När Joachim började prata om att dela in oss, så visste alla vad som väntade och drog dig märkbart längre till vänster i rummet. Men när han fick forumlerat frågan (på bästa möjliga pedagogiska sätt) så var vi 6 stycken som offrade oss och gick över till andra sidan, dvs till de höga (eller i alla fall hörge) tonerna. Kvar i den lgre gruppen var 12-13 personer. Vi kände oss lite underlägsna i vår lilla grupp, men det gick jättebra ändå. Sjöng några nya och några gamla låtar, och började hårt med 2 nya stämmor (bland annat på "Sov du lilla videung"   ). Längtar redan till nästa torsdag!

Av Ingela - 9 februari 2011 20:56


Äntligen. Har ju knappt varit hemma alls den här veckan. I måndags var det middag hos Marie, igår var det köra bilen till verkstaden i Malmö (dags för service) och sen middag hos brorsan i Staffanstorp, idag var det in till Lund och kolla in boken på tryckeriet, sen till Malmö och hämta bilen (som dessutom var nytvättad. Här pratar vi service!) och sen hem och laga middag till Marie som varit på massage. Så nu kan jag pusta ut lite! Åtminstone till imorgon, då är det dags att börja fara in till Lund på torsdagarna igen - det står körsång på schemat!   


Bilen fick beröm för att den var så hel och fin, trots sin ålder. Den läcker dock "ganska mycket" olja nu... Tur att den ska fixas på måndag. (Aj i min plånbok...)


Lidos har fått vila hela veckan hittills och får stå även imorgon. Men på fredag tänker jag hinna rida en sväng i alla fall!

Av Ingela - 7 februari 2011 20:57


Jag tror att min massör försökte mörda mig dag. Visste att det var ett välbehövligt besök, men fasen vad ont det gjorde! Och ändå är det bara 3 ½ vecka sen jag var där sist. Vet inte riktigt vad min rygg gjort för att förtjäna dagens tortyr... Jag fick i alla fall god kvällsmat hos Marie efteråt, så jag slapp laga nån mat själv. Najs!   

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards