Ingelas hörna

Alla inlägg under maj 2012

Av Ingela - 30 maj 2012 22:22


Vad man inte vill göra en onsdagkväll när man varit ute och kört med hästen och är hungrig och vill hem, är att upptäcka att vattnet lagt av, inte bara i stallet utan i hela huset också. Jaha..? Två törstiga hästar i hagen och en drös får som vill ha nåt att dricka. Pappa försökte hjälpa till att mecka igång pumpen, men gick inte så bra. Då är det bra med goda grannar! Tog vårt släp och en fodertunna med oss och fick låna två stora baljor av grannen, sen var det bara att krana vatten hos grannen och köra hem till oss. Så nu har djuren vatten igen. Lite tidsödande syssla dock och min kvällsmat har slagit nytt senhetsrekord: 22:15. Gott...


 

Av Ingela - 28 maj 2012 21:35


Inspirerad av Mikaela (som ofta  ) så började jag fundera på att uppdatera min förstoring av Lidos som jag har på väggen här hemma. Det är ju några år sedan den bilden togs, och även om den är jättefin så ser det ju lite annorlunda ut idag. Både Lidos utseende och vår inriktning har ändrats. Behöver ju inte tvunget plocka ner den andra bilden, kan ju hänga en ny någon annanstans.   Lutar åt den här i så fall:


Fine Lidos!

Vad tycks?

Av Ingela - 27 maj 2012 22:28


Soligt väder hela veckan och vad händer till helgen? Det blir mulet och regn såklart... Regnade lite lagom medan vi väntade på att få sjunga på Stortorget i lördags, men när vi väl stod på scenen så blev det uppehåll. Blev ett kort framträdande (3 låtar) men det gick bra och var en rolig avslutning på den här terminen. Nu är det ingen kör förrän till hösten igen. Lite tråkigt, men man får väl se till att sjunga lite själv så länge.


På kvällen var det dags för Eurovision song contest, och även om jag inte känner mig jätteengagerad så fick man ju titta på låtarna åtminstone. Satt hemma hos faster och smaskade på goda kakor och ostbågar undertiden. Är inte så förtjust i Euphoria (som i mina öron blir sämre ju fler gånger man hör den), men förutom Ryssland så fanns det knappt några minnesvärda låtar alls. Så det var såklart roligt att Sverige gick och vann!


Idag var det mors dag och vi hade ett lite annorlunda firande i Trollsjöparken i Eslöv. Hämtade med oss mormor och mötte sen Cicci och Netta med Sanna och Lowa på lekplatsen. Thomas anslöt efter en liten stund. Efter att ha lekt rundor där så gick vi vidare mot sjön och matade ankorna. Jag känner mig inte helt bekväm med en svärm snattrande ankor runt mig, men som tur var så var det barnen som lockade till sig flest ankor, eftersom de hade brödet. Själv smög jag mest runt med kameran. Cicci hade med sig lite utomhusleksaker och Thomas och jag lade beslag på badmintonprylarna. Haha, har nog inte spelat badminton på 10 år och är om möjligt ännu sämre på det nu än när jag gick i skolan, men roligt är det i alla fall! Beställde sedan våfflor på fiket och satt ute och åt. Blev även glass till efterrätt. Mums!


  Dagens bästa fotomodell


Efter att ha gjort lite nytta i stallet och i mataffären så bjöds det på middag hos mamma och pappa. Sedan bänkade pappa och jag oss framför tv:n för att titta på Elitloppet. Tv-sändningarna varade i 4 timmar, pappa hade spelat i det och vi spolade förbi det mesta. Commander Crowe var jäkligt fin och även om det blev mest spänning i försöket så var finalen inte fy skam den heller. Om inte annat så är hästen jäkligt snygg att titta på.  


Så. Efter matlagning och lite kvällsprat med Mikaela så är det dags att sova. Hoppas på mindre stressig vecka på jobbet den här veckan... 

Av Ingela - 25 maj 2012 23:06


En stressig vecka på jobb är äntligen över. Dagen började mindre bra med en lång väntan på bussen. Detta var verkligen en dag som jag inte ville komma sent till jobbet - och vad händer då? Såklart går bussskrället sönder och turen ställs in. Bara att vänta på nästa buss då... Hann i alla fall i tid till mötet som började kl 8 (och jag var inte sist). Mötet höll på till kl 14... Efter det var man rätt slut i huvudet, men lyckades hjälpa chefen med en panikgrej och skickade iväg färdiga handlingar till ett projekt. Känns alltid lika bra när något blir bra avslutat.


Lidos vilade idag, och eftersom jag suttit stilla så länge på jobbet så behövde jag ut och röra på mig lite nu ikväll. Kändes jättebra att springa faktiskt och jag kom hela 3,7 km innan min Runkeeper hakade upp sig och började räkna på en ny sträcka. Hade tänkt springa till 4 km, men när räknaren började om på noll så kändes det inte lönt att fortsätta. Men jag hade orkat mer! Haha, det trodde jag inte själv när jag började. Har inte orkat över 3 km förrän nu. Känner mig duktig!  


Imorgon är det vårens sista framträdande med Tonoptimisterna. Inte någon stor konsert den här gången, men ändå! Vi ska sjunga på Stortorget i Lund kl 13.40 Kom och lyssna!!  

Av Ingela - 22 maj 2012 22:13


...med en stressig dag på jobbet är att komma hem.   


 

Av Ingela - 19 maj 2012 22:48


Inledde dagen med träningspass på gymmet. Har missat så många gånger nu på sista tiden, men det kändes riktigt bra att anstränga musklerna ordentligt igen. =) Var sen uppe en runda på Center Syd och inhandlade en ny plånbok. Inte för att det fanns så mycket pengar i den gamla, men de få slantar som hamnar i plånboken ska helst stanna där och inte trilla rakt igenom. Passade på att prova ett par MBT-skor också, de där med svängd sula ni vet. Kändes roliga att gå med och jag hade gärna provat ett par under lite längre tid, men fasen vad dyra de är..! Men förr eller senare så måste det bli en rea eller nåt.  


Var ute hos Lidos vid fyratiden för att köra en runda i skogen. Hade tänkt ut precis var vi skulle köra och svängde glatt in på ängen med terränghinder som vanligt. Bara det att det visst var fälttävlan i Dagstorp idag! Brukar de inte sätta upp avspärrningar eller skyltar då?? Helt livsfarligt att hamna mitt i någons terrängritt ju... Omplanderade rundan och körde ner om Skönadalsskolan istället. Såg en liten spännande skylt på avstånd och nyfiken som man är så måste man ju kolla vad det står. Sagt och gjort: "Varning - cykeltävling pågår". Meeen.. låt mig få vara i skogen också! Cykeltävlingen verkade dock vara över och vi krockade inte med någon. Lidos var pigg och fick trava mycket Han hade nerverna utanpå och hoppade till för allt och alla, men undvek i alla fall bautahoppen i sidled. Imorgon blir det vila för hans del.


Lite bilder från gårdagens besök i Rövarekulan kommer här. Det finns massor, så vill ni se resten så finns de på PIXBOX som vanligt.


Jag kan också stötta träd ;)



Nästan en riktig trollskog




Av Ingela - 18 maj 2012 22:30


Trots en kort vecka på jobb så har det blivit lite tunt med blogginlägg den här veckan, så jag tänkte bunka ihop dagarna till en kort sammanfattning. Inte för att det har hänt så mycket egentigen, men ändå. Under jobbdagarna hanns inte särskilt mycket med, det börjar dra ihop sig för ett par projekt så det är lite stressigt just nu - så en ledig torsdag var det bara att ta det lugnt och njuta av! Gjorde klart korrekturläsningen på Kims nästa bok och plockade i ordning lite här hemma. Åkte ut till Lidos efter lunch och borstade honom extra länge innan vi körde en runda i skogen. Bara det sista luddet kvar av vinterpälsen nu, så snart ser han ut som det ädla djur han är.    Kvällen bjöd på middag hos mamma och pappa och sedan lyckades jag även hinna med att få ordning på mitt fotoalbum från Rom. Nu är det klart att visas för folk! Hade igång tv:n i bakgrunden och halvtittade på Änglar & Demoner. Lite roligt att vi faktiskt har varit på de flesta ställen som är med där.  (Däremot missade vi en hel del av statyerna som är med, så jag får väl åka tillbaka nån gång igen.)


Den lediga fredagen inleddes med tråkig men nödvändig shopping på ica. Fortsatte med en joggingrunda i det fina vädret och sen ut till hästen för att byta regntäcke mot flugluva. Tråkigt att det inte är många dagar som hästen kan gå ute utan att ha nånting på sig... Men om han ska ha några öron kvar alls så är det flugluva som gäller (om det inte blåser storm typ). Vila för pållen idag, så när pappa körde till brorsan för att hjälpa honom att snickra så körde mamma och jag ut på en egen tur. Hamnade i Rövarekulan, som jag har funderat länge på att besöka. Ända sen jag gick i trean faktiskt (på lågstadet, inte gymnasiet...). Vi åkte runt på en Skånetur med skolan då, och det enda stället jag kommer ihåg att vi besökte var just Rövarekulan. Dags att återvända, med andra ord. Och det var helt klart värt det - för jisses vad vackert det är! Grönskande bokskog, naturreservat, vandringsstigar både uppe på kammen och nere i dalgången och en härligt porlande bäck mitt i alltihop. Behöver jag säga att kameran gick varm..?   En härlig eftermiddag hade vi i alla fall! På kvällen var det min tur att bjuda mamma och pappa på mat. Måste ju bjuda tillbaka ibland.  



    Rövarekulan

Av Ingela - 14 maj 2012 21:28


Glömde ju att nämna att Lidos fyllde år i helgen..! 19 år är han nu, gammelmannen. Lite gråa strån här och där, lite tappade ryggmuskler sen ridningen avslutades, men annars verkar han må prima för tillfället. Mumsade i sig några extra morötter och äpple och fik sen mumsa vidare på sitt gräs. Lika glad för det. =)


Uppställning

Lidos 12 år - längesen...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards