Ingelas hörna

Alla inlägg under juni 2011

Av Ingela - 26 juni 2011 19:44


Midsommarhelgen har fortsatt i lugnt tempo. Marie och jag var flitiga och tränade i lördags som vanligt och sen promenerade jag en timme med Lidos i skogen på eftermiddagen. Synd att det är så himla mycket mygg inne i skogen bara, där är ju inte alls kul att gå nu...


Idag har jag passat på att sola lite hemma hos mamma och pappa (där soltillgången inte begränsas av ett balkongtak) och sen åt vi (och Thomas) middag ute på Barsebäcks golfrestaurang för att fira mamma och pappas 29-åriga bröllopsdag. Dags att börja planera för nåt speciellt till nästa år? Noterade även att "mitt" företag står med på skylten med sponsorer till golfklubben. Tur att det var god mat och trevlig personal, nåt sämre vill man ju inte sponsra!  


Av Ingela - 24 juni 2011 16:35


Tajmade in dagens sol på min och Lidos promenad. Pållen fick trava lite idag och tyckte det var jättekul. När vi skulle skritta hemåt så tolkade han allt jag gjorde som en signal till att springa mera. (Jag vill ha en vagn - nu!)


Nu blir det dusch och sen hem på midsommarmiddag hos Marie.


Glad midsommar!

Glad midsommar!

Av Ingela - 21 juni 2011 21:28


Hann inte skriva om helgen sist, så jag får väl göra en kort sammanfattning idag istället.


Lördag = möhippa för Netta! Bankade på henens dörr strax innan hon skulle köra till jobb, och även om hon såg smått panikslagen ut från början så blev det bättre när hon insåg att vi redan löst jobbfrågan med hennes chef. Så hon kunde lugnt fälja med oss! Började med fika i Trollsjöparken i Eslöv och när hon fått svara på en massa pinsamma frågor (och bjudit lite pensionärer på pastasallad) så körde vi vidare till Lone Star konferenscenter och lite femkamp med cowboytema. Vi sköt med pilbåge, trasslade oss igenom knutna rep, kastade lasso och yxa och avslutade - så klart - med tjurridning (mekanisk alltså). Inget av det var särskilt lätt men yxan var klart häftigast. Förutom en vanlig stor, tung yxa så hade de en lite mindre och lättare variant som man fick kasta med bara en hand. De flesta valde den varianten till själva tävlingen, men sen kunde man prova den tunga yxan också, och det gjorde jag ju såklart. Med ett lagom mått av stolthet så kan jag säga att jag var den enda som träffade måltavlan med den tunga yxan.   (Att den inte fastnade är en annan femma, tror jag skulle behövt lite mer kraft då.) Tjurridningen vanns av den minst väntade - Cicci. Hon höll sig kvar i 30 sekunder, vilket var 8 mer än mig och riktigt starkt gjort! Efter femkampen fick Netta göra tre utmaningar på egen hand också, bland annat baka en tårta med förbundna ögon. Kvällen avslutades med middag på Jernkällaren i Höör och eftersom Cicci blev yr och resten helt trötta så drog vi oss hemåt sen. Men det var en riktigt rolig dag!


Men Cicci vann!

Tjurtämjaren!


Behövs det nåt mer?

O. så vackert...

Av Ingela - 19 juni 2011 21:26


Tömkörning

På promenad

Av Ingela - 16 juni 2011 21:21


...blev det hos Mikaela igår. Och jag som bara skulle dit och lämna lite hästgrejer som jag inte behövde själv längre.   Vi fastnade för den söta lilla Kiwifågeln som drömmer om att flyga. Helt underbar!


http://www.youtube.com/watch?v=sdUUx5FdySs&feature=related


Och om ni orkar titta på en till så kommer här en hel hög med roliga fåglar:


http://www.youtube.com/watch?v=dJ4Nnr0MXKY&feature=related


  

Av Ingela - 14 juni 2011 19:59


... det är en man med glatt humör."


Vilken härlig start på morgonen man får när busschauffören hälsar glatt och strålar som en sol när man kliver ombord på bussen. Visslade hela vägen in till Malmö gjorde han också. En som gillar sitt jobb, tydligen.  


Fst jag vet inte om jag ska bli glad eller förolämpad över att han sa "god morgon, señora" till mig...   


Behöver lägga in lite bilder känner jag, så det får bli en på mig och Lidos, som Mikaela tog när vi hälsade på henne och Faddi i förra veckan:


Vi pausar från promenaden

Av Ingela - 12 juni 2011 20:32


Så var helgen förbi igen. Fast av någon anledning så känns det som att den varit rätt lång ändå. Kanske för att jag bara tagit det lugnt för en gångs skull. Lidos har blivit tömkörd i skogen och har gått jättebra. Pigg och öronen framåt hela tiden. Normalt läskiga ställen har han tagit sig förbi med knappt märkbar tvekan. Han vände bak huvudet åt mitt håll för att checka läget först bara. Söthästen. Hoppas det kommer gå lika bra att köra med vagn sen.


Lördagen bjöd på fönster- och dörrbyte hos mamma och pappa, och även om pappa och brorsan gjorde grovjobbet så fanns det annat att hjälpa till med. Kommer bli jättebra när det är helt färdigt! På kvällen pustade vi ut framför en film och efteråt hamnade jag hos Mickis på pratstund. Alltid trevligt!


Idag har jag mest varit ute i solen. Fick en ny bok av mamma att läsa och passade på att slappa lite, för att köra till Lidos lite senare när det inte var så varmt. På kvällen blev det grillpremiär för i år och på pappas nya grill. Den förra ramlade ihop i en hög vid förra grillförsöket. Grillat + pommes + tzatziki = mums!


Nu när veckans matlådor till jobbet är fixade och bloggen uppdaterad tänker jag gå och ta en välförtjänt dusch och sen fortsätta spanandet efter lämplig vagn till pållen. Säg till om ni skulle råka hitta någon åt mig!

Av Ingela - 7 juni 2011 20:42


Lidos verkade ha tagit nattens åska med ro. I alla fall påstår alla att det åskade rejält, själv hörde jag bara två knallar innan jag somnade...


Själv har jag överlevt första dagen på jobbet efter en helg som gav riktiga semestervibbar. "Bara" sex veckor kvar...


Har även överlevt en massagestund på Wellness nu ikväll, fast det kan kanske bero på att jag inte hade så mycket skräp i axlarna att få bort så det blev mest underhållsmassage. Men det är sjukt härligt!  

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards