Ingelas hörna

Alla inlägg under januari 2011

Av Ingela - 30 januari 2011 18:56


Danmark räckte inte riktigt... Men de gav fransmännen en riktig match i alla fall!

Av Ingela - 30 januari 2011 18:34


Även utan Sverige så kan det vara spännande med VM-final. Just nu gjorde Danmark oavgjort resultat mot Frankrike och vi väntar på en förlängning. Precis så spännande som en final ska vara! Ska Danmark lyckas slå de regerande mästarna? Jag hoppas det! Sverige lyckades inte riktigt i semifinalen och inte heller i bronsmatchen, tyvärr. Grabbarna har i alla fall varit riktigt duktiga och jag tror de kan bli farliga i framtiden. För tusan, de flesta är ju bara 20 år.


Lidos har haft en slö vecka och bara blivit riden i torsdags och idag. Det gör ju ändå inte att göra så mycket mer än att skritta, så jag tror inte han dör av några extra hagdagar. Idag var det riktigt härligt i solen och Lidos fick lufta pälsen medan jag mockade. Vi börjar kanske ana en vår i solskenet ändå.   

Av Ingela - 27 januari 2011 20:06


Fick en sovemorgon på jobbet eftersom det inte var lönt att åka till kontoret innan det inplanerade kundbesöket i Rydebäck. Och det är ju alltid trevligt när man får sovemorgon. Bara det att just idag hade jag såklart en bilbesiktning inbokad tjugo över sju... Jahapp, bara att stiga upp i vanlig tid och bege sig ut i kylan. Bilskrället blev godkänt i alla fall, så det var inte helt förgäves.   

Av Ingela - 25 januari 2011 07:57


Lidos fäller! Inte så mycket, men tillräckligt för att det ska räknas som fällning och inte bara tappar-enstaka-hår. Det blir kanske en vår snart ändå.

Av Ingela - 23 januari 2011 20:44


Herrejisses... såna här matcher är definitivt inte bra för nerverna. Sverige slog Kroatien! TROTS 4 mot 6-spel i ett par minuter i slutet av andra halvlek. Sveriges lag är så grymt duktiga. Flera av dem är dessutom bara drygt 20 år gamla. Vad gjorde en annan i den åldern..., sprang runt på skolan fortfarande.  Målvakten Johan Sjöstrand är helt underbar och räddade hela 23 mål i matchen mot Kroatien. Jämfört med Kroatiens målvakt som räddade 7. Och för att hålla med tidningens sportjounalist: jag är glad att jag inte är handbollsmålvakt nu. För vem tusan vill stå ivägen för Oskar Carléns kanonskott..?

Av Ingela - 23 januari 2011 19:01


Årets premiärtur med cykeln är avklarad. Tyckte inte det var läge att ta bilen till gymmet när det inte är en massa snö ute längre. Det var lite halt dock, men ute på stora vägen gick det bra att cykla. Praktiskt att kombinera transportsträckan med uppvärmning. 


Idag fick jag besök av Netta, Lucas och Lowa på förmiddagen. Det är första gången de är hos mig när det inte är kalas. Vi spelade på pianot och Lucas sjöng sina dagissånger och sen åt vi lite bullar innan de körde hem igen. Mamma och pappa var såklart också med och alla blev engagerade i sångstunden och med pusselbygge.


Fikadags

Hälften av fikagästerna


Gott med bullar!

Andra hälften av folket


Lowa har många tänder!


Lidos fick en ridtur igår och en promenad idag. Det är fruset och hårt där det inte är is, så det går mest bara att skritta ändå. Travade lite på ängen idag, Lidos tyckte det var roligt att ha mig springande på marken och försökte sig på lite bocksprång också. Knäpphästen.



Nu ska jag gå och fortsätta heja på Sverige i kampen mot Kroatien. 14-12 i halvlek och grymt spännande! Sverige vann ju sin match mot Serbien igår (28-24) och sen väntar Danmark på tisdag. Hur långt kan detta gå..? Jag hejar allt jag kan i alla fall! 

Av Ingela - 21 januari 2011 10:20


Och Sverige är med i leken igen! Jäklar vilken rolig match det blev igår. Jag vågade inte ens gå ifrån tv:n för att gå på toa.    Tidningen beskrev matchen som "krig på planen" och det var det verkligen. Sverige var rejält revanchsugna och lät sig inte nedslås av förra förlustmatchen. Bra gjort! Jag säger som Kim Andersson (som för övrigt är Kävlingebo från grunden) och hoppas att Sverige kan spela 5 matcher till i det är mästerskapet. Den femte är finalen. ;-)


Här har det blivit kallt igen och det är fruset och hårt i marken. Men Lidos är glad att slippa isen och traskar på ordentligt. Det gör inte så mycket att det bara blir skritt, förr eller senare så blir det vår.  


Av Ingela - 19 januari 2011 07:54


22-27 mot Argentina var inte något imponerande resultat... De som förstår sig på poängräkningen säger att Sverige nu måste vinna mot Polen på torsdag. De är hittills obesegrade i den här turneringen. Men visst, de ska väl förlora nån gång...


Igår hade Lidos fast mark under hovarna på nästan hela vår ridtur! Yay! Isen dominerar fortfarande skogen, så vi red mest på grusväg och asfalt. Lidos gick med långa kliv och tyckte det var skönt att kunna sträcka på benen.   

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards