Ingelas hörna

Alla inlägg under februari 2014

Av Ingela - 25 februari 2014 07:30


Fick en present av Linn i stallet igår. Egengjord såklart, är hon hovslagare så är hon.   Jättefin är den i alla fall och totalt oväntad. Får fundera ut nåt riktigt bra ställe att hänga den på, så den syns ordentligt.


Av Ingela - 24 februari 2014 07:34


Då har en helg tillf örsvunnit, denna gången fylld med födelsedagskalas. Började med att jag möttes av det här när jag vaknade på lördagen:



En gigantisk blombukett, en herrans massa gräddbullar, en present från Body Shop och en stor balong (kaninen är några veckor gammal, men fick vara med på ett hörn ändå). Kunde inte fått en bättre start på födelsedagen.   Sen följde diverse förberedelser och kl 16 kom Mattias föräldrar och mina föräldrar på middag. Blev en lyckad kväll.   Avslutade för oss själva med att slappa i soffan framför en film.


Söndagen började med tvätt, mindre roligt men nödvändigt. Sen dök resten av familjen upp kl 14 och blev bjudna på mängder av kakor (vete tusan hur de lyckades bli så många  ). Fick en massa fina presenter, bland annat böcker, choklad, halsband och tallrikar. Lowa hade ritat en teckning till mig, den föreställde mig, Mattias och Lidos. Hon hade haft lite problem när hon ritade berättade Netta: "mamma, jag kommer inte ihåg hur Mattias såg ut, men jag tror han har lika långt hår som Ingela". Alla barnen delade ut kramar till höger och vänster när de skulle gå hem, så inga problem för del delen längre!


Fick varvat ner med en stund i stallet och sen en god fläskpannkaka som åts från de nya tallrikarna. Blev en lyckad dag detta också. Tack till alla som var med och firade.  

Av Ingela - 20 februari 2014 07:30


Hörde fåglarna kvittra imorse när jag gick till bussen. Kan det vara våren som är på väg? Inte ens jag vill ha mer snö nu, nu får det gärna bli vår. Men först en födelsedag att klara av. 

Av Ingela - 5 februari 2014 07:30


Jaha, såklart kan snön inte ligga kvar när den väl har kommit och vinden äntligen lugnat sig. Nädå, plusgrader och regn tog effektivt bort det mesta i helgen igen. Sen har resten såklart frusit på nätterna. Jippie...


I lördags var jag och Mattias på bio för första gången tillsammans. Har helt missat att bio är en vanlig "dejt-grej". Filmvalet var dock enkelt, det blev såklart den nya Disney-filmen Frost. Riktigt bra var den faktiskt, både till utseende och handling. Lite synd att den bara visades i 3D, jag kan inte se de effekterna så det känns onödigt att behöva sitta med specialglasögon och ändå inte få ut nåt extra av det. Men men, ville man se filmen så fanns det inte så mycket att välja på. Blev en bra bio och en bra kväll i alla fall. 


Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
<<< Februari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards