Ingelas hörna

Alla inlägg under september 2014

Av Ingela - 29 september 2014 06:27


Nu har minsann Ingela varit och tränat igen! Vet inte varför det har dröjt, men jäkligt skönt att komma igång igen. Svårt att veta var man ska träna när vi både är i Helsingborg och Lödde, jag gillar vårt lilla gym men Mattias är van vid bättre maskiner. De är inte så avancerade hos Catarina, men de gör sitt jobb i alla fall. Och så är det inte så dyrt. Sagt och gjort, tränade igår och har träningsvärk idag. Hur det kommer kännas ikväll och imorgon vill jag inte tänka på...


I övrigt en lugn helg med familjebesök till höger och vänster. Nästa helg blir det spa - det ska bli riktigt gott. Snart fyller Mattias år, sen är det inte långt till advent. Var tar tiden vägen??

Av Ingela - 22 september 2014 06:27


Tiden går så fort, ännu en helg är över och det börjar bli mörkt när man går till jobbet på morgonen. Hästarna är fortfarande ute men Lidos har täcke på nätterna. Fäller som tusan, dags att göra sig av med sommarpälsen och skaffa en varmare utstyrsel tycker han.


Både förra veckan och början på helgen bjöd på härligt väder. Körde till Ättekulla i fredags, så vi skulle vara närmare Ängelholm på lördagen. Då var det nämligen dags för höstens löpning i Lergöksloppet, dvs 10,2 km skogslöpning. Skitjobbigt kan jag meddela. ;-) Eftersom jag inte sprungit den distansen sedan i våras så var målet lågt satt - ta mig runt hela banan springande och förhoppningsvis med ett helt knä. Tiden fick bli av mindre betydelse. Nådde målet och tog mig runt och tiden blev inte helt illa, även om den var sämre än nånsin på den distansen - 64.36 Kan skylla lite på banan, man fick hålla koll på rötter nästan hela tiden och vissa stigar var för smala att springa om nån på. Hade ätit lite dåligt innan, så vid 7 km började jag må illa och fick slå av på takten lite. Blev omsprungen av två människor då och kom i mål på 177:e plats. Strunt samma, tog mig runt i alla fall! Och fick en medalj för besväret. :D Mattias gick det bättre för, han sprang på 51.59 och landade på 90:e plats. Märkligt nog så lyckades han bland över 600 löpare att få exakt samma startnummer som förra året. :D Borde funnits nåt specialpris för det. ;-)



Av Ingela - 15 september 2014 06:29


...åkte jag in till Lund för att träffa en kille som jag mailat med under en vecka på en dejtingsajt (tack vare Mikaela ska tilläggas). Visste inte riktigt vad jag hade att vänta, men mailen lät trevliga så jag var nyfiken på personen bakom dem. Så sagt och gjort, talade om för Marie var jag skulle och körde sen till Lund och mötte grabben (som hade en ros med sig till mig) vid stationen. Han kände sig lite bortkommen i en främmande stad, men vi gick en promenad och stannade sen på ett café där han bjöd på äpplekaka och en dricka. Vi var på samma våglängd och kunde prata om allt och inget redan från början. Efter nån timme så frös dock båda och han satte sig på tåget tillbaka till Helsingborg igen. Visste inte riktigt vilket intryck jag hade råkat göra, men eftersom grabben ifråga var Mattias och han nu bor i Lödde hos mig, så kan det inte ha varit så illa. ;-)


Tänk att det redan har gått ett helt år, och samtidigt kommer man knappt ihåg hur det var innan. Så mycket vi hunnit göra och så roligt vi haft. Ångrar inte en sekund av det gångna året. Jag och Dumlepojken hör ihop. :-D 


Ibland har man tur!  


Av Ingela - 11 september 2014 07:03


Finaste Lidos


Baggen Bertil

 


Mattias är omtyckt :-)

 


Av Ingela - 8 september 2014 06:25


Efter en härlig sensommarvecka blev det en lika härlig lördag. Blev medbjuden på Mattias familjs traditionella vandring mellan Mölle och Kullens fyr, en inte helt enkel väg att gå, mycket sten att klättra på och jag var glad att jag inte hade en 12-kilos vandringsryggsäck på ryggen. Tog drygt en timme innan vi kunde pusta ut uppe vid fyren. Fikade med medhavd matsäck och tittade på utsikten innan vi traskade neråt igen. Verkligen helt underbart väder, vattnet låg stilla och det blåste nästan inte alls. Följde bilvägen neråt, men klättrade sista biten på stenblocken igen. Pausade på stranden och vadade ut för att känna på vattnet (det var lite kallt). Stenigt och obekvämt att gå, men skönt att svalka fötterna. Blev middag i Påarp sen också och när vi väl kom hem till Ättekulla så somnade både jag och Mattias till kvällens film. :-P



Utsikten är inte helt tokig


Från Mölle till Kullens fyr - en bra bit och höjd att ta sig 


Söndagen spenderades på 7-årskalas i Gårdstånga. Lucas hade önskat sig Lego-hus och fick tre stycken. Här ska byggas! Kul att träffa alla, det blir ju inte riktigt lika ofta när alla har sina grejer att hinna med. God fika och mycket bus blev det denna gången - roligt! :D


Hann även med en liten skördestund på odlingen igår. Plockade en liter hallon, ett knippe morötter, en stor pumpa och faktiskt även en vattenmelon. Ska bli spännande att se hur den smakar. :-)


Vattenmelon och pumpa!


Av Ingela - 2 september 2014 06:21


Gårdagens löpresultat: 30 minuter i lagom fart, lagom trött och inga känningar i knäet alls. :-D Gick såklart lite långsammare än jag sprungit tidigare, men kom i alla fall 4,6 km. Nästa gång kommer vi längre. ;-) Men jag är mer än nöjd så länge knäet håller sig i schack.


Ikväll är det dags att sjunga. Roligt att vara igång igen! Undrar hur många vi blir den här gången.


Om ni undrar varför det är lite tunt med bilder, så beror det på att bloggens bildhantering inte riktigt är kompatibel med min Windows-telefon. Ska försöka komma runt problemet på nåt sätt. 

Av Ingela - 1 september 2014 06:25



Eller i alla fall After Shave. ;-) Var så klart på Lunds humorfestival i fredags och tittade på våra nostalgifavoriter - Anders Eriksson, Per Fritzell, Jan Rippe och Knut Agnred. Körde givetvis många av de gamla favoriterna, med självdistans och humor, de var inte riktigt lika smidiga som för 30 år (och kilo) sen. ;-) Var roligt att få se dem live i alla fall och det blev en bra avslutning på veckan.


Helgen i övrigt var lugn, pyssel med Lidos, skördetid på odlingen och ett besök hos Sara, som både hade hunnit med att fylla år och gifta sig sen sist. Roligt!



Gårdagen inleddes med skyfall (såklart, det regnar alltid när vi ska till tvättstugan nuförtiden). Har dock aldrig varit med om att det regnat in förr, men det gjorde det nu. Kom en fin liten rännil med vatten bakom köksskåpet ovanför vasken. Nån tätning vid fläkten uppe på taket som läcker? Fördelen med att bo i hyreshus - jag bollar över problemet till fastighetsvärden. ;-)

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards