Ingelas hörna

Alla inlägg under mars 2010

Av Ingela - 29 mars 2010 13:20


Kikade lite på Så ska det låta i reklampausen till Let´s Danci i fredags och hade turen att snubbla in på ett av de roligaste sångnumrena som de nånsin har haft med där. Har sett klippet flera gånger om och det är banne mig lika roligt fortfarande.


http://www.youtube.com/watch?v=WKWuj943sMg


Titta och skratta!    

Av Ingela - 27 mars 2010 18:56


Datorn dog visst igen, så nu har jag norpat föräldrarnas för att göra ett litet blogginlägg.


Gud, vad härligt väder vi har haft under tordag-fredag! Lidos har gått utan täcke och har hunnit med en galopprunda i skogen med mig och ett pass i paddocken med Elin. Pigg är han och springer glatt överallt där han får. På tal om får, vi har fått 5 lamm i stallet nu. Alla har överlevt det här året och de är så jäkla söta när de struttar runt i hagen och busar. Lite synd att man vet att de slutar som mat till sommaren bara...


En god pinne?

Hittade en god pinne


Idag har det mest regnat, så jag passade på att ta hand om tvätten och sen var mamma och jag och shoppade påskpynt och påskris på Blomsterlandet. Sen slutade det regna och jag passade på att köra till stallet och rida en barbackatur i skogen. Det var inte så blött som man kunde tro så det blev en mysig ridtur ändå. :)


Earth Hour ikväll kl 20.30 Vem släcker lampan?

Av Ingela - 24 mars 2010 19:39


Slutade tidigt från jobbet, hyfsat varmt och soligt ute och nya skor på hästen igen. Lidos och jag red ut på paintballrundan som vi inte har varit på sen vi hamnade i den där extremdjupa snödrivan i början på februari. Lidos var pigg och började trava bara jag rörde lite på tyglarna. Längesen han var riktigt så på G. Tyckte det var synd att störa honom så han fick lulla på bäst han ville helt enkelt. Vilket resulterade i rask trav och rätt snabb galopp.    Tror han hade öronen framåt under hela ridturen och både han och jag hade nog lika kul. En riktigt, riktigt, riktigt härlig ridtur!


(Datorn lever igen, ifall ni undrade. Tur man har en pappa som är lite teknisk.)


Fick höra av Heléne att det skulle bli en tömkörningskurs i Dagstorp lite senare i vår, så vi satsar på den istället för den i Flyinge. Underlättar en hel del om man slipper transporten... Kan bli riktigt kul och intressant, ifall jag "får plats" på kursen. Håll tummarna för att jag inte kommer försent med min anmälan när det blir dags. :p


Vårbruket är igång!

Utsikt från hästarnas hage igår. Nu ÄR våren här!

Av Ingela - 21 mars 2010 17:33


Satt och slösurfade i godan ro när datorn sa "poff" och bara lade av. Spännande, tänkte jag och fick pappa till att titta på det. Verkar som att det var spänningsaggregatet som pajat och pappa gick ut på jakt efter ett nytt. So far so good. Men att få den nya grunkan att passa in i den gamla datorn (som dessutom är ett hemmabygge från början) visade sig vara lättare sagt än gjort. Så tills datorn är fixad så kan det bli lite tunt mellan inläggen här på bloggen. Blir kanske nåt inlägg om jag får tid över jobbet nån dag. :p


Helgen har varit lugn i alla fall. Igår regnade det hela dagen och jag passade på att storstäda lägenheten eftersom det ändå inte var nåt kul väder att rida i. Lidos fick vila och nöja sig med en ordentlig ryktstund. Men idag kunde vi rida en liten runda i skogen. Gårdagens regn tog hand om isen och det var barmark större delen av ridturen. Gjorde inget speciellt utan höll oss mest i skritt på mjuka skogsstigar eftersom pållen fortfarande saknar en sko. Hovis kommer på tisdag och SEN ska jag banne mig rida till sjöarna nån dag. Känns som evigheter sen vi var där sist.


Tömkörningskurs i Flyinge i mitten på april. Lite småsugen på att vara med faktiskt. Tål att funderas på...!

Av Ingela - 20 mars 2010 15:39


Satt och läste "veckans krim" i mammas Hemmets Journal och det var nog den roligaste mordrättegången jag nånsin läst om. Den skyldige nekade till anklagelserna fastän han lämnat en detaljerad redogörelse för hur han utfört morden och dessutom planerat två till. Han dömdes till döden genom elektriska stolen år 1917 och hans berömda sista ord blev:


Säg till Djävulen att skruva upp värmen! Jag är på väg..!

Av Ingela - 18 mars 2010 19:37


Första dagen utan broddar! Och första dagen som paddocken är användbar igen efter snö och tjäle. Och pållen fick stå utan täcke under hela tiden som jag var i stallet. Vårtecknen haglar över oss.


Full fart!


Som den travare han är... :)






Av Ingela - 17 mars 2010 20:33


Fick äntligen tid (och mod ^^) över till att ringa Philips support för att kolla hur man sorterar kanalerna på min tv. Inte ens Maries pappa, som är superexpert på kanalsortering på alla olika tv-apparater, fick ordning på det. Och eftersom han drömde mardrömmar om min tv, den enda tv:n som han har gått bet på, så kände jag att jag nog fick ringa till Philips, om inte annat så för Maries pappas sinnesros skull. Sagt och gjort, ringde och förklarade att det inte funkade att göra så som det står i användarhandboken, eftersom det helt enkelt inte fanns något "ändra ordning" att välja på i menyn. Killen på Philips förklarade då att det hade blivit nåt fel i översättningsmjukvaran, så istället för att översätta re-order till ändra ordning så står där nu inspelare, dvs översättarprogrammet har tolkat det som reCorder. Så när jag väl tryckte på "inspelare", så var det inga problem alls att sortera kanalerna. Korrekturläsning på Philips hade kanske inte varit helt fel..? ;)


Kvällens pass i tvättstugan har också varit lite intressant. När tvätten var klar så gick det inte att öppna luckan till tvättmaskinen, trots otaliga försök så gick handtaget bara runt, runt. "&#¤€$%#" tänkte Ingela och traskade hem och ringde fastighetsjouren som lovade att fixa det under kvällen. När jag sen gick ner för att hämta min andra tvätt så tänkte jag prova luckan igen, bara för att kolla, och -vips- så funkar handtaget precis som vanligt. Så det blev hem och ringa jouren igen och säga att problemet löste sig. Även om min tvätt inte riktigt blev färdig som planerat.

Av Ingela - 17 mars 2010 07:54


...satt inte skon kvar så länge. Efter gårdagens ridtur hängde den på två sömmar så Wolfgang fick rycka ut med sina verktyg igen. Gick inte att knacka upp sömmarna, så han bände så pass så det gick att komma åt med en avbitartång och knipsa av sömmarna mellan skon och hoven. Tur i oturen att det är så isigt i skogen att det ändå inte går att rida ordentligt, och att Lidos ska skos på tisdag nästa vecka. Inte ens lönt att fråga Pontus om han kan fixa tappskon före.

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards