Ingelas hörna

Alla inlägg under augusti 2011

Av Ingela - 28 augusti 2011 16:21


Så har helgen försvunnit i ett nafs igen. Lördagen gick åt till att städa, handla och tvätta, och så kalas hos pappas kusin. Mitt gudbarn och hans familj hade åkt ner från Småland för att vara med på kalaset, så det gällde att passa på att träffas då. Goc mat och trevligt sällskap blev det innan vi körde hemåt igen. Mamma och pappa kom över till mig på kvällen och hade med nyplockade hallon som vi åt med glass till. Gott!


Idag blev det en körtur för Lidos, som vilade igår. Netta kom och hälsade på med Lucas och Lowa och fick åka med en sväng i skogen. Jag tror att de gillade det, "springa mera" sa Lowa varje gång Lidos saktade av till skritt. vi körde den vanliga rundan och travade mest på grusväg där det inte skumpade så mycket. hade tur med vädret, precis när vi kom hem till Lödde så började det regna! Efter lite fika så byggde vi lite lego och nån koja och Lucas blev som vanligt smått förtvivlad när det var dags att åka hem.


Man får skritta ibland också



Lucas och Lidos

Lucas & Lidos


Var uppe på Bauhaus en runda för att kolla på lampor, men hittade inget roligt. Skulle vilja ha nåt nytt och bättre i min hall. Frågan är bara vad...

Av Ingela - 25 augusti 2011 20:37


Skrev precis ett långt och filosofiskt inlägg (jodå), men så hängde sig datorn och ni får nöja er med att veta att jag varit ute och cyklat ikväll. Sa ju att jag skulle cykla till stallet en gång i veckan när Lidos vilar, men som vanligt så blir det inte riktigt som man har tänkt sig när semestern tar slut och verkligheten kommer tillbaka.   Min ork dog lite när jag insåg att jag skulle bli tvungen att cykla till Anne och köpa nyponpulver, sen till stallet och sen hem. För att inte känna mig alltför slö för att jag tog bilen istället för cykeln till stallet, så blev det en cykeltur ikväll istället. Trampade mig runt en mil enligt eniros kartmätning. I ett ganska bra tempo om jag får säga det själv. Jag blev i alla fall duktigt varm och när jag stannade cykeln här hemma så immade det på mina glasögon. Nu ska det bli jäkligt skönt med en dusch! 

Av Ingela - 23 augusti 2011 20:26


Fick mitt däck lagat och körde en runda med Lidos i skogen igår. Träffade på Heléne och hennes medryttare med Sigge och Elite och Lidos ville vääääldigt gärna trava efter dem när de red i förväg, men han höll sig i skritt när jag bad om det. Annars travade han banne mig raskt så fort han fick chansen. Kul med en pigg pålle! Idag blev det bara en promenad, bland myggorna i skogen. Isch!


Fick ett spännande brev med posten idag, med paketavi. Jag försökte klura ut vad tusan det nu var jag hade beställt och lyckats glömma, men såg sen att den kom från Roslagstext förlag. En rolig "biverkning" av att vara korrekturläsare är att man får ett exemplar av böckerna sen. Och när jag kom till Ica för att hämta mitt paket så var såklart Ola där och gnällde på att jag ger honom för mycket jobb. Som om jag är den ende i byn som hämtar paket på Ica..   


Av Ingela - 21 augusti 2011 19:56


Så var ännu en helg över och en ny jobbvecka väntar. Soligt värre har det varit hela helgen, och inte en enda körtur med Lidos. Har lyckats få punka på ena däcket... Pappa är snäll och ska lämna in det imorgon, så jag hoppas kunna ta igen körningen i veckan. Igår Tog jag och Lidos en lång promenad istället och stannade och lät honop springa några varv i trav på volt. Var ända borta vid förra stallet och vände, var ute i lite mer än en timme. Idag har djuret fått vila.


Med tanke på rubriken så får jag väl skriva några ord som inte rör hästen också. Igår var det 30-årsfest för Karro, hon körde inte överraskningsmodellen som Sara utan planerade sin fest själv. Mycket trevligt folk, både kända och okända dök upp. Ett litet quiz bjöds det också på och eftersom temat var åldersnoja så handlade frågorna om pensionen, vad som hände för 30 år sedan osv. Jag ska nog inte säga hur många rätt jag och Malin fick... Roligt hade vi i alla fall!


Idag var det dags för lugnare och mindre festlig tillställning för pappa. Netta & co har fått kräksjuka och kunde inte komma, men Cicci, Micke och Sanna var på plats, tillsammans med mormor, Inger, Thomas och Frida. Blev god fika, lite Sanna-bus och sen goda kakor och paj. I pausen körde jag, pappa och Inger ut till Lidos och meckade loss mitt hjul och pysslade om Lidos lite.


Nu är det dags att varva ner lite så man kan somna sen.  Men duschen först!

Av Ingela - 17 augusti 2011 20:12


Gårdagen började mindre bra med en väntan på bussen i 30 minuter och sedan styrdes hela kvällen av störningar i planeringen. Försökte få ihop körtur med hästen, tvättid, matlagning och intag av kvällsmat men blev hela tiden störd av telefonen eller dörrknackande försäljare. *morr* När allt väl var gjort så var jag tvungen att ta en dusch och sen somnade jag helt enkelt. Jag veeet att somliga (inga namn nämnda...) tycker att jag är klen, men jag är helt enkelt inte gjord för att gå på 110 % hela tiden. Var duktigt trött när jag vaknade imorse och somnade på bussen på väg till jobbet. Tur att man vaknar när bussen bromsar upp vid vägarbetet på väg in i Malmö.


Lidos fick en körtur igår i alla fall. Började med att möta Mikaela och Faddi, som först tittade storögt på Lidos konstiga bihang, men blev snabbt varse om att det var samma gamla vanliga närgångna Lidos som gick i täten. Efter att vi, med visst besvär, lämnat Faddi bakom oss mötte vi några hästar till på vår väg ut i skogen. Lyckades skrämma slag på en stackars ponny som absolut inte ville gå förbi. Lidos visade lite barmhärtighet och stod still så ponnyn kunde passera förbi i rask takt. I övrigt flöt turen fint och vi travade en hel del. Tråkigt med så blöt skog bara. Kan det aldrig bli mer än 1 dags uppehåll från regnet...?

Av Ingela - 15 augusti 2011 21:28


Varit hemma och grattat pappa ikväll, efter jobb och en snabb tur till Lidos. Thomas kom också hem och det bjöds på kladdkaka med grädde och nyplockade hallon. Mums!


Lidos fick vila idag, Wolfgang skulle greja med fåren (årets lamm) för att kunna köra dem till slakt imorgon, så jag kände att det blev tillräckligt stökigt för hästarna utan att jag skulle gå iväg med Lidos och lämna Fallon ensam. Får ta en tur imorgon istället.

Av Ingela - 14 augusti 2011 20:08


Vädergudarna var med oss och konserten vid Stenbocksvallar slapp bli inställd. Det var lite blåsigt, men med jacka på så gjorde det inget. Molnen dolde solen, ända tills den var på väg ner bakom horisonten, då blev det en lucka så vi fick se solen gå ner till tonerna av Berndth Hammarlunds egen "Stenbocksvallar". Underbart! Jag fick till och med en låt spelad för mig i år. Har saknat Brooklandsvägen ett tag, men i år fick jag äntligen höra den. Det blev en riktigt härlig kväll och väl värt ett års väntan.


"Ifrån Stenbocksvallar..."


Hela lördagen och halva söndagen har spenderats på körläger (kör som i sjunga) på Sundsgården utanför Rydebäck. Riktigt roligt att komma igång med sjungandet igen och att få prova sjunga i en större grupp. 55 st var vi i lördags och något färre idag. Trerättersmiddag fick vi också och det blev en rolig kväll med körgänget. Lite fånigt att vi har sjungit tillsammans i två terminer och tycker att vi känner varandra, men vi vet inte ens vad alla heter. Blir ju inte att man pratar så mycket när det är dags att sjunga, men här fanns det gott om tid att umgås i pauserna. Blev många namn att försöka komma ihåg nu.  


Stackars Lidos har knappt gjort nåt alls på hela förra veckan och inte blev det mycket bättre nu i helgen eftersom jag var borta hela lördagen. Men idag körde vi en runda! Det är verkligen jätteskoj att köra och Lidos verkar tycka det är lika kul och tuffar på i ett bra tempo. Plaskade till och med igenom ett par vattenpölar i bara farten idag. Det ni!  

Av Ingela - 11 augusti 2011 20:24


Jenny hade hört ett reportage om väderprognoser där de kom fram till att SMHI var de bästa i landet på att förutspå vädret. De hade rätt i 48 % av fallen... Just nu kan det inte vara så jäkla svårt dock, det bara regnar hela tiden. Idag fick Lidos till och med det fodrade regntäcket på sig. Hans ofodrade kändes fuktigt på insidan och han snörvlade rätt duktigt. Ryggen kändes fin dock, men eftersom det är +11 grader och spöregnar så tyckte jag inte det kändes så mycket overkill att låta honom ha det fodrade täcket.


Men jag hoppas verkligen att SMHI har rätt om vädret imorgon och att det blir uppehållsväder. Det är nämligen dags för årets upplaga av viskväll vid Stenbocksvallar! För tillfället är jag nöjd bara det som sagt är uppehållsväder, men annars kan man ju även önska sig sol (så man kan se solnedgången) och en aning högre temperaturer än idag. Återstår att se hur det blir...


Första jobbveckan efter semestern är nästan avklarad och bortsett från igår så har det gått hur bra som helst. Igår verkade det som att tröttheten kom ikapp och mer eller mindre alla på kontoret såg trötta ut. Och för att ta upp de gamla vanorna igen, så plingade självklart Mikaela på dörren just när man tänkt "allt nödvändigt är avklarat - ikväll ska jag gå och lägga mig tidigt". Alltid lika kul att prata med dig, Mickis! Hoppas téet rensade ut din förkylning lite.  


Bjuder på en bild på Lidos stallkompis för omväxlings skull. Det är ju inte direkt fotoväder nu...


Fallon

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards