Ingelas hörna

Alla inlägg under augusti 2009

Av Ingela - 30 augusti 2009 18:54


Ja, det kan man fråga sig! Har märkt att den försvinner ännu fortare när man har eget boende som ska städas, tvättas och handlas mat till... Idag har jag irrat runt på Maxi och missat hälften av allt som stod på min inköpslista. Eller kanske inte så illa, men ett par grejer missade jag i alla fall. Får nog be om en karta nästa gång. ^^


Dagens höjdpunkt har helt klart varit ridturen med Lidos till sjöarna. Jäklar vad roligt pållen hade, och jag också. Red runt sjön i trav och galopp, men när vi kom till sista galoppsträckan så kom där såklart människor ivägen. Att bara skritta bakom folket verkade lite tråkigt så vi vände och red runt hela sjön tillbaka också. I trav och galopp så klart. Lidos tog i ända från tårna med galoppen och sladdade i grusen när vi skulle sakta av. På hemvägen travade vi en del och han nästan svävade fram, så himla bra gick han. Min pålle är bäst! :D


Träffade förresten på en människa som tyckte Lidos var väldigt vacker. Alltid roligt att höra, men blir nästan ännu roligare om det kommer från en hästmänniska. Jag sträckte lite extra på mig i alla fall. :p

Av Ingela - 29 augusti 2009 20:58


Hade ont i magen igårkväll så jag gick och lade mig tidigt och vaknade därför ganska tidigt imorse. Låg kvar i sängen ett tag, men blev lite uttråkad och gick upp vid halv 8. Var i stallet tidigt med andra ord. När jag kom ut i hagen för att hämta Lidos så stod han och mumsade på hö. De får alltså stödfodras med hö från och med nu. Förra året klarade de sig till början på oktober på gräs. Undrar varför det inte har växt bättre i år, vädret har ändå varit rätt omväxlande med regn och värme. Men men... inte så mycket att be för, bara ge mer mat om det behövs. Pållen fick i alla fall en lugn dag, vi tog en promenad i skogen bara. Hade med mig kameran så klart och som vanligt blev det många bilder. De som inte visas här finns på min pixbox.


På promenad i skogen


Efter lunch var det dags att bekanta mig med tvättstugan. Har lyckats samla ihop en del smutstvätt sen jag flyttade in i lägenheten. Gick finfint att tvätta i alla fall (och jag tror att alla kläder hade samma storlek och färg när jag tog ut dem ur tvättmaskinen som när jag stoppade in dem) och kläderna torkade snabbt i torkrummet. Var bara en tröja som inte blev helt torr, men jag orkade inte vänta på den så den får torka färdigt i mitt badrum istället. :p


Blev kvällsmat hos mamma och pappa sen och så fick jag passat på att låna deras internet också. Mitt kommer förmodligen på fredag först. Den som väntar på nåt gott... 


Av Ingela - 27 augusti 2009 13:41


Slutade tidigt igår och passade på att köra inom Center Syd för att beställa nya visare till min kapsylklocka (jag lovar att bilder kommer när den är klar och på plats) och sen traskade jag bort till Telia för att gnälla lite på telefonen som jag köpte hos dem i förra veckan. Killen på Telia (inte samma som förra gången) kopplade in den i deras uttag men fick inte heller telefonen att fungera så jag kunde få byta till en ny. När vi stått och diskuterat lite fram och tillbaka så börjar den gamle telefonen helt plötsligt göra ljud ifrån sig och fungerar sen alldeles utmärkt. Så jag fick med den hem igen och behövde inte byta. :p Sen skulle jag beställa bredband och efter en del diskussioner där också så gjorde han en beställning. Men på kvittot som han skrev ut så hade han fått med digitaltv också. Och det känns ju lite overkill när jag redan har en massa kanaler som ingår i hyran! Aja, bara att radera beställning och göra om. Eller? Ha, det visade sig lättare sagt än gjort. Han kunde inte plocka bort beställningen själv utan var tvungen att ringa till Telia. Och vad får han för svar där? Jo "just nu är det många som ringer. Du är placerad som nummer X i kö." Vad bra att deras egen personal inte kan ringa till dem... ^^ Han lovade dock att fixa det under dagen och jag fick hans namn och numret till butiken ifall det skulle bli några konstigheter av det. Jag vill ju bara ha telefon och bredband.


Jaja, telefonen fungerar i alla fall utmärkt. :D


Var och tränade igår också förresten. Gymet har ju haft semesterstängt i flera veckor och sen har jag inte känt att jag har haft tid med träning i all flytt och sånt. Men nu är vi igång igen! Har lite träningsvärk idag, men inte så farligt. :p Känns bra att vara tillbaka. :D


Nu ska jag pcka ihop mitt här på jobbet och köra till Lidos. Det är varmt ute så det blir nog en lugn ridtur. Orkar inte köra hem om, annars hade det förmodligen varit riktigt skönt att rida senare ikväll. Men det går ändå.


*det är snart höst, det är snart höst*

Av Ingela - 24 augusti 2009 16:09


Så var det en ny jobbvecka igen. Dock med chefen på plats efter sin semester, och även kunderna verkar det som, så det har ringt mycket i telefonerna idag.


Igår yrade jag runt på Center Syd i jakt på ett par jeans. Kom hem med 3 nya tröjor istället... Varför ska det vara så omöjligt att hitta ett par normala jeans (som är hela...) och som passar? Ger snart upp och traskar runt i mjukisbyxor istället.. På kvällen var jag och lyssnade på CajsaStina Åkerström i Kävlinge. Jag känner bara till två av hennes låtar och de spelade hon direkt i början, så resten var ren överraskning. Andra halvan av konserten var bäst, då fick hon med lite mer visor i programmet. Både såna som hennes far sjöng och några andra. Extranumret blev såklart "Jag ger dig min morgon", den är ju helt sanslöst underbar. 


Stannade till hemma hos mamma på vägen från Ica till lägenheten. Därav blogginlägg vid den här tiden. Imorgon får jag förhoppningsvis mitt telefonabonnemang och sen kan jag fixa internet till min dator. Lite bakvänt att köra hem till mamma och pappa för att kunna använda internetbanken och betala räkningar... Men det ger sig!


Nu ska jag hem och laga lite mat, sen kommer min första icke-släkt-gäst ikväll. Inte helt oväntat så är det Karro som vill kolla läget, så det blir väl lite glass och Hitta Nemo-film då då. :p


Imorgon ska jag vara i Höganäs kl 7, blir till att köra hemifrån kl 6. Jippie.... 

Av Ingela - 22 augusti 2009 20:09


Ja, så har en massa dagar gått och det är helg igen. Har inte hänt så mycket roligt här, jag tycker mest jag jobbar eller går och handlar. :p


Idag har jag plockat med mig den gamla datorn hemifrån till lägenheten. (Har dock inget internet än.) Tanken är att uppgradera datorn lite så den klarar lite mer ritningar osv som kan vara användbart till jobbet också. Men det har jag inte råd med just nu, så den får duga som den är så länge.


Var och lyssnade på musik i Barsebäcks by nu i eftermiddags så det mest kreativa jag fick gjort idag var det här:


Hur mycket är klockan?


Kom inte på nåt vettigt att göra med alla mina kapsyler, och tyckte det var synd att slänga dem, så det blidde en klocka av det. Ska se om jag hittar större visare bara, men annars blev jag rätt nöjd. Lite udda, men vadådå. :p

Av Ingela - 19 augusti 2009 14:45


Haha, vad jag känner mig jobbig idag. Började med att jag beställt tid med en flyttfirma för att flytta mitt piano till lägenheten. Skrev tydligt i ett mail måtten på både pianot och spiraltrappan och frågade om de trodde det skulle gå. "Jadå, inga problem" var svaret. Fine. Kommer flyttkillarna (inte samma som svarade på mailet dock) vid halv elva (lite försenade, men det gjorde inget) och första kommentaren blir "f*n, är det ett SÅ stort piano, det kommer aldrig att gå!". Jomen, tack. :p Fick förklarat att trappan är hyfsat bred (utomhustrappa) och de ändrade sig och trodde att det skulle funka ändå. Lastade pianot och körde bort till Rotan, av och studera trappan närmare innan pianot lastades av. Bara att prova då då! Först ställde de sig på "fel" sida, så den kortaste killen gick sist, men han fick ju nästan pianot över sig p.g.a trappans lutning, så de fick backa och byta plats. Och efter mycket svett, pust och stön så står mitt piano på plats! Tusen tack till flyttkillarna från Flyttman för att de inte gav upp! Kan varmt rekommendera dem om nån behöver hjälp med flytt nån gång.


Glad att jag inte är flyttgubbe...

Piano på väg...


Andra stackaren som råkade ut för mig var säljkillen på Telias butik på Center Syd. Jag skulle teckna ett abonnemang för en fast telefon och det blev nåt konstigt med lägenhetsnumret (som jag är 100 på att jag kommer ihåg rätt) och tidigare lägenhetsinnehavare. Namnet de fick upp var inte namnet på personen som bodde där innan mig. Hmmm... Aja, telefonen börjar gälla på tisdag, innan dess skulle de kolla upp det där namnet som de fick upp på datorn och eventuellt behöver de komma ut till lägenheten och.. göra vad nu telekillar gör. Bara jag får min telefon så blir jag glad.


Ny medryttarannons ute på Blocket nu, får se om jag får nåt vettigt svar den här gången också. Hoppas!

Av Ingela - 18 augusti 2009 10:42


Vad är det med mig och medryttare egentligen? Pratade just med Lidos andra medryttare för i år och hon hade fått erbjudande att gå tillbaka till sin förra medryttarhäst. Jag förstår henne fullständigt, hon var ändå medryttare på den hästen i nästan fem år (lika länge som jag har ägt Lidos :o ). Blir till att lägga ut en medryttarannons igen då då. Skam den som ger sig... :p

Av Ingela - 18 augusti 2009 09:23


Fyller mitt kylskåp efter hand (och kommer alltid på mer saker som jag inte har köpt än) och har snart inte mycket grejer kvar hos föräldrarna. Till och med pianot kommer flytta snart. Imorgon närmare bestämt. Ska bli kul! Då blir mitt vardagsrum lite mer möblerat. :p


Lidos gick som en klocka igår och jag bara satt och flinade under större delen av ridturen. Red barbacka och övade mycket galopper, både fattningar och olika tempon. Lidos har svårt att hålla galoppen rund och lite kortare på raksträckor, men igår var han jätteduktig. Klarade inte så långa sträckor, men det hade jag inte väntat mig heller. Huvudsaken är att han försökte och lyckades ett par steg i alla fall. Öste beröm över honom många gånger igår. När han går som han ska så är han riktigt bekväm att sitta på. Till och med traven kändes nästan bekväm(-are) igår. Härligt! :D


Ikväll ska jag hem till Karro och äta rester av henes släktkalasmat. Kan jag slippa laga mat, så.. ^^ Men det var faktiskt hon som bjöd hem mig, och vill Karro umgås så gäller det att passa på när hon har tid. :p 

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards