Ingelas hörna

Alla inlägg under februari 2010

Av Ingela - 28 februari 2010 20:05


Oj, vad jag inte har hunnit med att blogga i veckan. Inte för att det har hänt nåt speciellt direkt, men ändå. Stackars Elin har varit magsjuk under hela sitt sportlov, så jag har haft Lidos själv. Vilat några dagar, ridit barbacka några dagar. Sen töade det och hela skogen är nu en stor swimmingpool. Lite besvärligt att gå ut i hagen och hämta hästen (som så klart parkerat sig längst ner i hörnan), man siktar på de stora snödrivorna i hopp om att det är mest snö där. Men det är ju bara det översta lagret som är snö, sen är det - plums!- 2 dm vatten under. Mina skor och strumpor blev inte så glada... Lidos var inte heller så glad, han tycker inte om att gå i vatten och det lät helt ärligt som om vi travade runt i en sjö. Hoppas det töar undan lite fort nu...


Idag kände sig Elin bättre och tog hand om Lidos åt mig. Han fick vila men fick en välbehövlig ryktstund istället. Fäller rätt duktigt nu så ju mer vi kan borsta av, desto bättre. Jag, som helt plötsligt fick en ledig söndag, fick vårkänslor i solskenet och tvättade och städade min bil. Trist att det är så blött, bilen kommer bli jätteskitig imorgon igen, men det kan inte hjälpas. Just NU är den ren och fin i alla fall. :)


Igår hade Karro, Sara, Marie och jag lite middags-, skitsnacks- och OS-kväll här. Marie och jag stod för maten, och vad mycket roligare det var att fixa allt när man hade nån att snacka med undertiden. Blev bakad potatis med olika röror och äpplekräm och glass senare på kvällen. Jag fick lite fina presenter också, ett fint påslakan, underlakan, två häftiga ljusbollar som ska hänga på balkongen i sommar och tre (!) korkskruvar. Nu slipper Karro springa till grannen och låna korkskruv nästa gång hon vill öppna en vinflaska. ^^


Myyyyys

SIlver är nöjd med att mysa inomhus så länge

Av Ingela - 23 februari 2010 19:58


Hittade objudna gäster på min ena krukväxt idag. En massa löss! Blörk! Växt och allt åkte ut på balkongen, blomman får offra sig för att ta död på lössen...


Pappa har hjälpt mig att få upp min tavla ovanför pianot idag. Blev jättebra när vi väl hade fått tag på bra grejer. Tack för hjälpen! :)

Av Ingela - 22 februari 2010 21:53


Vilken bra början den här dagen fick: snöstorm på vägen till jobbet. På nåt ställe var det verkligen helt vitt, både på marken och i luften och jag såg inte var vägen eller nånting annat fanns över huvud taget. Tur att jag hade en bil framför mig i alla fall, jag körde efter hans bakljus (och hoppades på att han inte körde i diket...). Tiden gick rätt fort på jobbet, fanns en del att göra nu efter helgen. Var rädd att vägarna var sämre sen när jag skulle köra hem, men det var de ju inte alls. Tvärtom. Helt snöfritt och blöta vägar =  inga som helst problem att köra.


Vägen till stallet var också bra att köra. Stod och borstade löspäls från Lidos i evigheter och bestämde mig sen för att prova rida ut en sväng. Det som töade i helgen har ju frusit och underlaget är allt annat än trevligt. Men Lidos klampade tappert genom drivorna längs vår hage (och blev panikslagen för en driva som tydligen var särskilt läskig) och trippade sen nervöst fram på is/packad snö och genom eventuella snödrivor. Blev mest skritt, dels på grund av underlaget och dels för att det inte är så kul att sitta barbacka på en nervös och spänd travhäst i högre gångarter.


Efter att hästarna fått komma in i stallet och få mat så var det dags för mig att köra hem och fixa mat till mig. Marie hade varit på massage innan och kom hem till mig lagom för att få sig en matbit. Korv stroganoff blev dagens födelsedagsmiddag. Sen diskuterade vi lite mat inför lördag och innan Marie gick bort till bussen så hann vi med en liten sångstund vid pianot. Roligt, men svårt att sjunga samtidigt som man koncentrerar sig på noterna. ^^


Tack alla som var här i lördags eller som skickat hälsningar på sms eller Facebook eller telefonsamtal. Den här dagen hade inte varit hälften så rolig utan er! :)


Trångt, men det gick bra ändå

Lördagens kakmonster


Tårta!

Tårta!

Av Ingela - 21 februari 2010 21:02


Jaha, gårdagens slask har nu frusit och det ligger decimeterhöga isvallar på vägarna där inte bilarna hunnit köra ner det. Ovanpå det blåser de friska vindarna upp massa drivsnö och resultatet blir inget roligt. Vägen till stallet är plogad i alla fall och dagens vindar har blåst från "rätt" håll och inga nya drivor har samlats. Än. Imorgon väntas mer snö och blåst (klass 1 varning från smhi...).


Var med pappa och skulle köpa gipsskruv för att kunna hänga upp min tavla. Bauhaus hade slut på den storleken som vi behövde och Byggmax hade stängt, så det blev Ica Maxi-skruvar. Ha ha, vilket skämt. De bet inte alls i väggen och taggarna som skulle hålla fast i gipsen bara vek sig. Så för tillfället har jag ett hål i väggen men ingen upphängd tavla. Ska köpa bättre skruvar imorgon...


Fick ett telefonsamtal nu ikväll och när jag svarade så började Karro och Carin sjunga "ja må hon leva" i luren. Fick även ett antal "hurra" efteråt. Synd bara att de hade tagit fel dag och trodde det var den 22:a idag. Men vi tycker om dig ändå, Karro, även om du är lite förvirrad.

Av Ingela - 20 februari 2010 19:54


Oj, vad jag har missat att blogga denna veckan. Det har väl i och för sig inte hänt så jättemycket, jag har varit på IKEA och inhandlat en lampa och en liten bokhylla att ha bredvid pianot, det har varit snöstorm (igen) och stallägarna har åkt på semester. Evas föräldrar passar gården och djuren och jag och Karin sköter hästarna. Förra gången som stallägarna var på semester så slog blixten ner utanför stallet, vilket gav problem med el och massa annat i flera veckor, så vi bara väntade på att något skulle hända den här gången också. Och visst, det blev en snöstorm. Knappast oväntat nuförtiden, men att behöva köra i 1½ dm blötsnö på en lutande grusväg var inget roligt kan jag säga. Jag var ju först på vägen imorse eftersom jag skulle släppa ut hästarna och jag kände mig som "prästens lilla kråka". Gånger tio... Min bil gick inte många meter rakt fram. Som grädde på moset så var plogaren som Eva lämnat nummer till, på semester! Haha, så typiskt! Men Evas föräldrar hade fått tag på grannen så han hade hjälpt till att ploga vägen. Jag kom i alla fall till stallet utan att köra i diket och hästarna kom ut i hagen och fick sin andra frukost precis som de skulle. Lade på Lidos ett tunnare täcke eftersom det var plusgrader och Karin lovade att byta imorgon om det blir kallare som de lovat. Själv är jag inte i stallet förrän på eftermiddagen eftersom jag ska sköta insläppet. Lite onödigt att köra fram och tillbaka till stallet fler gånger än nödvändigt.


Efter lunch kom hela släktinggänget och invaderade min lägenhet. Det blir liiiite trångt att sitta 10 vuxna runt mitt lilla soffbord, men det gick bra ändå. Cicci och mamma hade bakat jättegoda kakor och tårta. Tusen tack för hjälpen! I presentväg fick jag bland anant en spegel (stor) som redan har fått sin plats i hallen och en tavla som ska hänga över pianot. Plus lite pengar som ska sparas till mitt balkongprojekt som får dras igång till våren. Ska bli spännande.


Just nu snöar det och blåser ordentligt (snöstorm på g?) och jag ska ge mig i kast med ett spel som Thomas fixade åt mig. Settlers 2 - nostalgi!



Skånsk snöstorm


När kommer sommaren...?

Blir det nån vår..?




Av Ingela - 15 februari 2010 19:05


...beroende på vilken humor man har, kanske. Fick just reda på att Elin inte kommer att kunna fortsätta rida Lidos längre än till och med sommaren. Ni som har följt med i våra medryttarsvängar förstår kanske det roliga, och ni som inte har hängt med i svängarna: tja, det är ingen som klandrar er, det är knappt man hänger med själv ju. ;) Men både jag och Lidos är glada över att Elin har velat hjälpa oss under den här tiden, och ännu är det långt till sommaren. ;)

Av Ingela - 15 februari 2010 12:25


Varför är det ingen som har samma musiksmak som jag? Hur kul är det att gå på konsert själv liksom...     (<---- I brist på mer passande smiley, inga aggressioner här inte, ooonej)

Av Ingela - 14 februari 2010 21:10


Eller för såna som hatar att jaga runt i affärer, springa in och ut ur provrum med lassvis med kläder och trängas med massa andra människor runt reahängarna. Såna som jag helt enkelt. Lösningen heter: postorder! Tre kataloger blev beställningarna ifrån den här gången. (Tänker inte berätta vad slutsumman hamnade på...) Brukar bli bra grejer så jag hoppas på det den här gången också.   


Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20 21
22 23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards