Ingelas hörna

Direktlänk till inlägg 25 februari 2012

Släkten är värst

Av Ingela - 25 februari 2012 21:52


Hänt sen sist? Inte mycket mer än jobb egentligen. Men igår var kompisarna här för att säga grattis till mig (och såklart äta lite gott och snacka lite om allt möjligt också). Idag var det släktens tur att komma på besök. Mormor mådde inte bra och både Micke och Sanna hade feber, så de kom inte heller. Följdaktligen fick vi plats att vara hos mig istället för hos mamma. Tja, plats och plats, så länge man satt ner och inte ville gå omkring nånstans så var det rätt lugnt. Fick ställa köksbordet på tvären i rummet för att alla skulle kunna sitta, men det gick bra i alla fall!. Lucas och Lowa hade väldigt roligt med pianot och vi sjöng och spelade lite låtar som de kunde sjunga med i. (Och Lowa blev väldigt upprörd när Netta inte ville/kunde spela nåt på pianot. Men Kalle Johansson lyckades hon klämma fram i alla fall!) Som vanligt är mina systrar världsbäst på att maskera presenter till oigenkännlighet, och den här gången fick jag en stavmixer gömd under massor med bubbelplast i en gigantiskt kartong. 11 euro i mynt fick jag också, och de var gömda i papper, i en påse i ännu mera papper. Var får de allt ifrån... Övrigt på presentlistan var en plattång, hissgardin till sovrummet, en lampa till fönstret, ryggsäck, sax till att klippa växter med, armband, presentkorg från Borgeby och ett "presentkort" på 12 euro att använda i Rom. Jättebra presenter allihop!


Vi fick faktiskt plats!

Alla på plats i mitt lilla kök

 
 
Ingen bild

Anette

29 februari 2012 20:56

Av någon anledning har jag inte varit inne på din blogg på väldigt länge men nu e jag tillbaka. Kul att maskera saker du önskat dig och inte önskat dig ;) Tack för en trevlig kväll...vi behövde inte köra till Mc Donalds efteråt :-D

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ingela - 10 november 2014 07:35


  Tänk vad man hinner med mycket när man går upp i tid på helgen. ;-) Efter ett tidigt tvättpass med sju (!) maskiner så hann vi både springa en runda, klippa hästen och mocka i hagen (tills grepen gick sönder...) innan kvällens event - musikalen F...

Av Ingela - 3 november 2014 07:37

Passade på att ta ledigt i fredags när det var halvdag på jobb, så det har varit en långhelg för min del. :D Ingen anledning att lata sig för det, Mattias var ju uppe klockan fem och jag kunde inte somna om så jag steg upp en halvtimme senare. Hann b...

Av Ingela - 29 oktober 2014 16:04


  Mamma har varit på Mallorca en vecka och hade med sig ett bidrag till min nyckelringssamling hem - en jättefin minisolfjäder. Ihopfällbar och allt. :-D     ...

Av Ingela - 28 oktober 2014 07:11


  Så var det dags igen - ställa om från sommartid till vintertid. Kommer aldrig att begripa varför, nu är det ju mörkt både när man går hemifrån OCH när man kommer hem... Om några veckor spelar det ingen roll, då är det mörkt typ alltid, men vi kun...

Av Ingela - 20 oktober 2014 07:38

  Det bara regnar och regnar.... Lördagen bjöd dock på uppehåll så då passade vi på att bjuda föräldrar och min bror på födelsedagsmiddag på Ättekulla (Mattias fyller år på fredag nämligen). Vi städade och möblerade om lite och fick finfint plats p...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3 4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards