Ingelas hörna

Direktlänk till inlägg 26 februari 2012

Solig söndag

Av Ingela - 26 februari 2012 20:11


Vilket härigt väder det har varit idag! Lite kallare än igår, men strålande sol och blå himmel. Underbart! Jag inledde dagen med en joggingrunda i solen, och gjorde mitt bästa för att ignorera den lilla hostan och snorandet som envisas med att inte vilja lämna mig ifred. Blev en 25 minutersrunda i alla fall, vilket kändes helt okej.


Efter att ha laddat om batterierna (läs: ätit!) så åkte pappa och jag till Lidos och körde en runda i skogen. Pappa körde första biten och sen när vi mötte skräckslagna hästar så tog jag över. Lidos fick öka lite mer än vanligt på grusvägen, vilket jag inte behövde be om två gånger. Synd bara att vägen är så kort...   Pållen var svettig när vi kom tillbaka och gick direkt ut i hagen och rullade sig. Det blåste rätt kallt så han fick inte gå utan täcke, men han fick ett tunnare i alla fall. Så lite som möjligt är vad vi går efter.  


Kvällen bjöd på mat hos mamma och pappa, efter att vi beundrat förvandlingen av mitt förra rum. Blåa väggar var visst inget som tilltalade någon annan än mig, så nu är där gråa väggar och vitt tak inne. Med mammas nyköpta gardiner och lite fler bokhyllor (som inte är inköpta ännu) så kommer det bli ett finfint bibliotek. 


Nu är det varva ner framför tv:n som gäller, blandat med turer fram och tillbaka från tvättstugan.


Världens bästa Måns

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ingela - 10 november 2014 07:35


  Tänk vad man hinner med mycket när man går upp i tid på helgen. ;-) Efter ett tidigt tvättpass med sju (!) maskiner så hann vi både springa en runda, klippa hästen och mocka i hagen (tills grepen gick sönder...) innan kvällens event - musikalen F...

Av Ingela - 3 november 2014 07:37

Passade på att ta ledigt i fredags när det var halvdag på jobb, så det har varit en långhelg för min del. :D Ingen anledning att lata sig för det, Mattias var ju uppe klockan fem och jag kunde inte somna om så jag steg upp en halvtimme senare. Hann b...

Av Ingela - 29 oktober 2014 16:04


  Mamma har varit på Mallorca en vecka och hade med sig ett bidrag till min nyckelringssamling hem - en jättefin minisolfjäder. Ihopfällbar och allt. :-D     ...

Av Ingela - 28 oktober 2014 07:11


  Så var det dags igen - ställa om från sommartid till vintertid. Kommer aldrig att begripa varför, nu är det ju mörkt både när man går hemifrån OCH när man kommer hem... Om några veckor spelar det ingen roll, då är det mörkt typ alltid, men vi kun...

Av Ingela - 20 oktober 2014 07:38

  Det bara regnar och regnar.... Lördagen bjöd dock på uppehåll så då passade vi på att bjuda föräldrar och min bror på födelsedagsmiddag på Ättekulla (Mattias fyller år på fredag nämligen). Vi städade och möblerade om lite och fick finfint plats p...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3 4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards