Ingelas hörna

Alla inlägg under februari 2012

Av Ingela - 11 februari 2012 20:32


Tänkte att hästen behövde röra lite på sig idag och eftersom paddocken var som en mindre puckelpist så gav vi oss ut i sommarhagen för att inte riskera att bryta några ben. Skrittade rundor och Lidos fick tänka lite på hur han placerade sina fötter. Fick även trava lite med longeringslinan - och jäklar vad travade. Svansen stod rätt upp, huvudet var ännu högre och han svävade fram samtidigt som han tyckte det var motiverat med lite drakfrustar då och då. (Skrämde slag på Fallon i hagen bredvid. ) Lidos ville väldigt gärna dra iväg i galopp, men eftersom jag inte hade skruvat dit broddar i bakhovarna (jag hade inte direkt planerat någon galopp...) så blev det för halt och han bromsade in självmant. Hindrade dock inte att han bockade och fäktade med frambenen istället. Haha, tokiga hästskrutt...


I eftermiddags var jag och Marie och tittade på "köp mjölk, skriv bok" med Anders Jansson och Johan Wester. De två är så himla mycket bättre när de är sig själva och kan improvisera på scenen, än när de är figurer i serier på tv. Den här showen handlade om att-göra-listor, livspussel (eller livs-yatzi) och att blanda måsten med drömmar. Riktigt bra!



"Glöm inte att blanda på din lista, det är så lätt att vara efterklok.

Det är lättare att ligga i sin kista, om man både har köpt mjölk och skrivit bok."

Av Ingela - 9 februari 2012 20:56

Stressig dag på jobbet med platsbesök, korkade frågor och konstiga konstruktioner. Blev en timmes övertid och bussen hem strax innan kl sex. Efter en sån dag är det så himla skönt att åka till stallet,pyssla i egen takt och mysa en stund med hästen och känna hur all stress bara rinner av en. Vad skulle man göra utan hästen? Åka hem och fortsätta grubbla, antar jag. Enda nackdelen är det dåliga samvetet för att Lidos inte fått ordentlig motion på jättelänge... Vill ha mer snö så isen försvinner..!

Av Ingela - 8 februari 2012 21:22


Dags för årets andra sångövning. Jag passade på att testa altstämman (innan jag blir för fast i den vanliga stämman) och det var riktigt kul. Många av årets sånger går rätt så högt även för alt, så jag kände mig inte helt borttappad. Däremot märktes det att det inte är lika många altar som sopraner, och att en del har lite sämre självförtroende och nte vågar ta i ordentligt. Men mycket ger sig ju när vi börjar känna oss hemma i stämmrna och kan sjunga ut mer. Tror jag stannar kvar i altstämman, det var kul att sjunga annat än melodierna. Om jag trodde att jag kunde smita över lite obemärkt sådär, så trodde jag dock fel. Vet inte om Joachim noterade det, men det var i alla fall flera stycken från det förra gänget från "Vi kan inte sjunga"-kören, som märkte det.


Ge mig...!

Päpple

Av Ingela - 6 februari 2012 21:31


Fick ett brev från Skånetrafiken idag. Med ett frikort som ersättning för försenad resa. Som hände den 5 deecember... Inte direkt så att de är särskilt snabba i sina reaktioner. Själv hade jag glömt hela alltet...  


 Fick hjälp av pappa att uppdatera programvaran på min blu-rayspelare idag, så min nyinköpta film går att spela. Begriper inte varför den inte fungerade innan, det var en helt vanlig dvd, men nu fungerar den som den ska i alla fall.


Visste ni att det enligt guideboken finns två typer av fotgängare i Rom? De snabba och de döda... Haha, det verkar vara en bra stad att åka till.


Passar på att tipsa alla om Tonoptimisternas vårkonsert den 4:e maj. Biljetter börjar säljas vecka 8 och kan köpas på www.kulturcentralen.nu . Kom igen nu, folket!

Av Ingela - 4 februari 2012 20:19


Vaknade till -15 grader imorse och var tillräckligt frusen för att ta bilen till träningen. Medan jag var duktig och slet med vikterna på gymmet så hade jag min frys på avfrostning hemma. Gäller ju att passa på när det är så kallt ute. Hela balkongen full med mat, typ.  


Pållen fick en promenad i solskenet idag. Jag kände inte för att sitta och frysa i en vagn, men det var inte så farligt kallt att gå. Hade kameran med mig (så klart) och det enda som tyckte det var lite kallt var fingrarna. Lidos var pigg i alla fall och fick trava lite på ridvolten innan vi traskade hemåt igen.


På promenad


Gos



Väl hemma blev det fika och sen veckohandling på Maxi. Har även satt upp lite nya tavlor med syskonbarnen på och övat lite på de nya sångerna från kören. Vet inte riktigt vilken stämma man bör tillhöra, sjunger ju i sopranstämman nu (och det känns lite väl högt emellanåt) men saknar att sjunga andra stämmor än melodin. Till skillnad från i Vi-kan-inte-sjunga-kören, så är det oftast sopranerna som har melodin nuförtiden. Men jag hänger väl kvar i sopranstämman ett tag till antar jag.


Finns det någon poäng med att ha femtioelva delar av Melodifestivalen? Skulle inte tro det... Men det duger som bakgrundsljud i alla fall.   

Av Ingela - 3 februari 2012 19:49


-12 grader ute och -3 inne i stallet. Lidos hade frost i morrhåren när jag släppte in honom, men kändes lagom varm i sitt 200 grams täcke. Återstår att se om vi vågar oss ut på körtur imorgon eller inte...


  Inne eller ute...?

Av Ingela - 2 februari 2012 19:12


Nu har det verkligen blivit kallt! -10,5 imorse när jag gick till bussen och -9,5 just nu. Värmeslingorna i stallet gav upp och hästarna får vatten i hinkar i hagen nu. Stallet har klarat sig hittlls, men det var -2 grader inne när jag tog in hästarna ikväll. Lidos har vintertäcket (200 g) på sig både ute och inne nu. Han har fått vila hela veckan, det känns inte helt kul att tampas med isen när det är beckmörkt ute.


Var hos Anne idag och köpte mer nyponpulver till pållen. Kollade lite på nätet och trodde jag hittade ett billigare alternativ, men det visade sig att det bara var halva mängden. Så jag fortsätter handla hos Anne. Kul att hälsa på ibland, alla känner igen mig och frågar hur det är med Lidos. Men bättre ökänd än okänd, eller hur var det..?  


">

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3 4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards