Ingelas hörna

Alla inlägg den 28 oktober 2013

Av Ingela - 28 oktober 2013 20:28


Då var det dags för årets första höststorm. Judas, hörde jag nånting om att den var döpt till. Blåser ordentligt och jag hade svårt att gå till bussen inne i Malmö till och med. Höll på att blåsa bort i ett gathörn. Bussen fick köra lite omvägar hem och sen fick man gå från Center Syd. Tur jag hade medvind då i alla fall... Linn var snäll och mockade till Lidos, så jag har inte behövt ge mig ut och köra till stallet heller. Ganska skönt att bara sitta hemma och slappa när vinden tjuter där ute. Men saknar min löprunda lite... 


Höst!


Av Ingela - 28 oktober 2013 06:45


Ännu en helg närmre jul och nu är vi även inne på vintertid. Vilket då gör kvällarna mörka redan när man kommer från jobbet... Hade varit mycket bättre att skruva klockan på andra hållet och fått en timme extra dagsljus på kvällen istället!! Läste att Ryssland har gått över helt till enbart sommartid så jag tror jag ska flytta dit nån gång.   


Helgen annars lugn. Sprang i fredags, tränade i lördags. Tog med mig Mattias hem på middag hos föräldrarna i lördags och igår blev jag bjuden på födelsedagsmiddag hos hans föräldrar i Påarp. Överlevde det också, även om det var lite nervöst. Officiellt tillsammans? Mja, kanske det. :-D


I stallet har hästarna äntligen fått flytta in på nätterna (till Wolfgangs stora missnöje, men det är inte han som ska sköta dem så jag gör mitt bästa för att ignorera honom.) Idag väntas höstens första storm, så det var inte en dag för tidigt. Skönt att veta att Lidos står torrt och skyddat på nätterna! :-)


Igår tog förresten min mobils tur slut. Har åkt i golvet ett antal gånger, men klarat sig fint med sitt siliconskydd. Magplask på klinkergolv fixade den dock inte... Hela skärmen är kraschad nu. ^^ Tror ni företaget har drulleförsäkring..?


Ajaj...


Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards